Prejšni mesec sva se udeležila izobraževanja v edinem Apple Autorised Training Centru v Sloveniji, ki je potekalo tri dni.
Uvod
Čeprav se že po nekajletnih izkušnjah in delu na Mac računalnikih zdi, kot da zadevo obvladaš, se ob prisotnosti strokovnjaka izkaže, da znanja ni nikoli preveč. Uraden certifikat, ki ga po opravljenem izpitu dobiš je tudi odlična referenca, ki pa se z usvojenim znanjem, ne more primerjati.
Vrste izobraževanja
Apple izobraževanja se na splošno delijo na štiri osnovne kategorije, ki so odvisne od področja dela in načina podpore, ki ju certificiran strokovnjak nudi:
Mac OS X and Mac OS X Server Certifications
Ta kategorija je namenjena IT strokovnjakom, ki delujejo na področju Mac OS X in Mac OS X Server rešitev.
Pro Applications Certifications
Namenjena kreativnim strokovnjakom, ki uporabljajo Applovo profesionalno programsko opremo v različnih zmogljivosti med katere spadajo fotografi, video montažerji, uredniki, ustvarjalci filmov, ustvarjalci zvoka, ustavarjalci posebnih video učinkov, predavatelji in drugi.
Associate Certifications
Namenjena je poznavanju iLife in iWork programskih paketov. Strokovnjaki, predavatelji in študentje lahko pridobijo status Apple Certified Associate, ki uporabnika od bliže spozna z omenjenima programskima paketoma.
Hardware Certifications
Preverja sposobnosti za opravljanje osnovnih težav in popravila tako namiznih in prenosnih sistemov Macintosh, kot sta iMac in MacBook Pro.
Za celoten pregled certifikatov si poglejte seznam na Applovi strani ali pa njihov katalog.
Izkušnja pri nas
Prijavila sva se na Mac OS X Support Essentials. To je trodnevno izobraževanje o podpori za Mac OS X 10.6, ki ponuja poglobljen vpogled v reševanje problemov pri Mac OS X. Preko izobraževanja smo spoznali širino funkcionalnosti sistemov Mac OS X, vključno z vsemi orodji.
Tako kot vse pri Applu je tudi predavanje zelo premišljeno zasnovano, zato ga lahko izvajajo le pooblaščeni zunanji izvajalci. Že sama literatura, ki sva jo prvi dan prejela, je bila precej obsežna (obsežna knjiga s skoraj 700 stranmi in delovni učbenik s skoraj 500 stranmi). Obdelali smo zgolj deset poglavij, prva dva dni po tri, zadnji dan pa štiri. Čeravno se ne zdi veliko, je bilo predavanje tako razdelano, da ni bilo časa za brezdelje.
Začeli smo z namestitvijo, kjer se ponavadi ne znajdemo, saj je vsak Mac prednaložen z zadnjim operacijskim sistemom. Potem smo obdelali različne uporabniške račune, ki jih imajo uporabniki na sistemu in z njimi povezano zaščito in pooblastila. Zadnje poglavje prvega dne, pa je že zašlo v težje vode, saj smo se srečali z ukazno vrstico, pobliže spoznali Automator in Apple Script. To so orodja, ki so namenjena zahtevnejšim posegom v sistem, avtomatizaciji ponavljajočih procesov in pisanju skript za lažje delo.
Drugi dan smo se ukvarjali z datotečnim sistemom, različnimi nosilci (HDD, CD/DVD, USB) in dodeljenimi pravicami različnim skupinam uporabnikov. Sledilo je upravljanje s podatki in kako je hierarhično zgrajen sistem. Poudarek je bil na Spotlightu in orodju Time Machine, kot svojstvenemu načinu za enostavno backupiranje podatkov. Zadnje poglavje dneva smo namenili aplikacijam (32- in 64-bitni način), prevajalniku Rosetta, ki še vedno podpira starejše aplikacije, da lahko tečejo na sistemu 10.6. Predelali smo tudi Universal Access, ki skrbi za uporabnike s posebnimi potrebami. Zadnjo polovico poglavja smo govorili o namestitvi Windows OS in orodju Boot Camp ter konfiguraciji za zaganjanje sistema v dual boot načinu. S tem smo končali drugi dan.
Tretji dan smo prišli do spoznanja, da je snov preobsežna, da bi se jo resnično dalo naučiti v treh dneh, kajti po koncu dneva nas čaka še izpit. Na srečo je bila snov znana, saj se s temi vsebinami sreča vsak, ko si želi pogledati najljubšo stran na internetu ali prebrati elektronsko pošto. Govorimo o različnih tipih omrežnih povezav in seveda o potrebni diagnostiki, ko le-te odpovejo. Sledilo je razumevanje različnih omrežnih servisov (e-pošta, HTTP, AFP, SMB, FTP …) in čemu jih uporabljamo. Da pa servisi pravilno delujejo, je potrebno vsakega posebej ustrezno nastaviti. V predzadnjem poglavju smo pretresli periferne naprave in tiskanje, se pravi naprave, ki se na računalnik priključujejo bodisi žično (USB, FireWire), bodisi brezžično (Bluetooth, Wi-Fi). Zadnje poglavje je bilo namenjeno zaganjanju sistema in njegovemu razumevanju, kaj vse se dogaja v ozadju, da pridemo do prijavnega okna.
Predavanju je sledil premor in nato dveurni izpit. Občutki so bili zelo kul, izpit pa se opravlja digitalno, na Mac-u. Časa za odgovore je več kot dovolj, tudi če se kje zatakne. Po opravljenem izpitu rezultat izveste takoj. Nekaj dni za tem vam Apple pošlje uradni certifikat, ter osebni dostop do registra vseh certificiranih Apple strokovnjakov (kamor vpišete svoje podatke), ki so vidni vsem uporabnikom spleta. S tem pa se plezanje po lestvici certifikatov šele prične.
Na Miški so lahko ponosni, da jim je uspelo pridobiti tako uglednega predavatelja in strokovnjaka, kot je g. Boris Herman, saj sodi v sam vrh Apple strokovnjakov. Predavanja so bila vse prej kot dolgočasna.
Zaključek
Klemen: kot navdušencu nad Applovimi tehnologijami, so mi bile nekatere zadeve že poznane, a tako predavanje ti odpre celovit pogled nad miselnostjo, ki stoji v ozadju. Naenkrat se ti odpre nov svet, kako so stvari pametno domišljene in med seboj povezane.
David: poleg tega, da je g. Herman odgovoril na vsa moja vprašanja, ki jih ni bilo malo, sem se ponovno navdušil nad Applovim skriptnim jezikom (AppleScript). To mi omogoča hitrejše delo s programi za oblikovanje, pridobil pa sem tudi celovit vpogled v delovanje sistema Mac OS X.
Šele na koncu predavanja smo razumeli, kako sistematično je razdelan program tečaja, da si vsebine sledijo v določenem zaporedju. Ker ni nikakršnega podvajanja vsebin in je znanje prejšnjih dni sprotno uporabljeno, tečaj teče gladko in zanimivo. Tudi ob določenem predznanju, je še vedno dovolj cukrčkov, da te ne pusti hladnega. Opravljanje izpita je možno tudi brez izobraževanja, saj se teorije lahko naučimo tudi iz knjig, vendar lahko iz izkušenj zagotoviva, da trije dnevi izobraževanja nudijo mnogo več kot pa le prebrane knjige. Pridobljeno znanje po zahtevnosti zadostuje za vsakodnevno pomoč uporabnikom (helpdesk), zato ga s pridom uporabljava tudi pri obiskovalcih Jabolko.org.